fredag 12 maj 2017

Traditionella fyrbilder

Jag har lagt upp motsvarande bilder förr, jag gör det nu och jag kommer att göra det igen. Detta är en naturblogg, men precis som jag nämnt i ett tidigare inlägg, så hör fyrar, båkar och diverse sjömärken ändå hemma på den här bloggen. 

Eftersom kameran var med när jag åkte tur retur över Kvarken senaste lördag (6.5) hittas härmed en drös bilder på vyer man kan se under resans gång - mest på finska sidan. 

Replotbron är avklarad och då matar jag således på med resten... (en del saknas - t.ex. Utgrynnan, Valsörarna, Nordvalen, Väktaren...)

Ensten (Einsteinin).

Ensten med Korsöfyren ovan trädtopparna i bakgrunden.

Rönnskär med den kännspaka båken på Fälisgrund.

Enstenen igen... och Replotbron förstås.

Norrskär segar sig upp ovanför horisonten (till höger).

Mera Rönnskär.

Korsöfyren.

Vasklot.

Norra Gloppstenen med Rönnskär.

Vasa fyr.

Norrskär ungefär då man passerar som närmast - eller minst långt ifrån.

Fjärdgrund vid Holmsund.

Revet (Holmsund).

Norra gloppstenen i kvällsljuset.

Norrskär.

Norra Gloppsten och Rönnskär.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar