söndag 8 februari 2015

Instängd irländsk setter

Är precis på gränsen till alarmerande kraftig hyperventilering. Ett stadium helt och hållet framkallat av fantastiskt väder i kombination med en ytterst nära förestående arbets-deadline som håller mig borta från finvädret. Orsakerna är - på någon slags skala - givetvis rena lyxbekymren, men icke desto mindre rusar diverse "jag måste ut"-tankar runt bland synapserna. Jag är dock illa tvungen att sitta inne vid datorn och utföra de uppgifter jag förbundit mig till.

Egentligen är det ett jobb jag verkligen gillar och njuter av att få göra. Det är med andra ord ganska småaktigt att uppvisa missnöje med den rådande belägenheten. Det oaktat, kryper det i hela kroppen - och framförallt innanför skallbenet. Således använder jag nu den här bloggen som säkerhetsventil och publicerar (förutom klagosång) trenne halvtaskiga fågelfotografier tagna både i trädgården och i förrgår. En suddig blåmes, en skata med störande gren bakom huvudet och en talgoxe med irriterande småkvistar runt huvudet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar