lördag 20 september 2014

Fantastisk terapi

Inläggen med torsdagsmorgonens (18.9) vyer och fåglar vid Kimo åmynning avslutas med dessa bilder. Tvenne typiska illustrationer från nämnda plats.

Fågeltornet vid åmynningen är väl en plats som lämpar sig mer för tubkikare och rent "fågelskådande" än fågelfotografering. En försvarlig del av fåglarna befinner sig oftast på stort avstånd. Trots att jag för närvarande inte ens äger en tubkikare så är Kimo åmynning ändå ett ställe jag gärna besöker. Dessutom får kameran gärna registrera vyerna och fåglarna som där ingår trots allt.

Jag har nämnt det tidigare och jag kan bra nämna det igen - fågel(natur)fotograferandet handlar för min del i första hand inte om att alltid komma motivet nära och att få det perfekta eller fantastiska fågelporträttet. Ibland försöker jag nog med det också och någon enstaka gång blir resultatet kanske OK. Bildmaterialets primära uppgift är att vara dokumentation av rådande situation och tillfälle. Den här bloggen är därför inte heller en naturfoto-blogg. Den är ju bara en rapportering över mina nedslag bland våra platser och organismer. En farbror som kom upp i tornet medan jag var på plats frågade om jag letade efter någon särskild fågel eller om det handlade om terapi?
Svaret är absolut det senare.

Nästa inlägg kommer för övrigt också att handla om skeenden vid Kimo åmynning. Jag åkte nämligen dit för en kort stunds terapi på fredagsmorgonen också. I kommande inlägg presenteras en serie riktigt gryniga bilder på lite ny havsörnsrelaterad dramatik.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar