fredag 28 februari 2014

Gammal skåpmat

Friluftsaktiviteten och spanandet bland träd och stenar fortsätter halta. Nytt bloggmaterial produceras med andra ord inte i någon tät takt. Men jag har väl fortsättningsvis ändå möjlighet att obehindrat gräva bland gamla bilder och publicera dem här på utgångspunkten.

Min gamla kamera (Sony DSC 717) hade (...har... jag har ju den kvar) en "night shot"-funktion med två infraröda ljus som "lyste" upp framför kameran.

Ibland gick jag på nattjakt och bland annat blev trädgårdsdammens grodor porträtterade mitt i deras nattliga serenader. Dessa bilder är från fjärde maj 2008. Jag borde verkligen damma av den kameran och nyttja den här funktionen på nytt.

I slutet av 2000-talets första decennium hade vi grodrom i dammen flera år i rad men nu har det varit rätt öde med den saken. Endast enstaka grodor har hittat dit och oftast först mot slutet av sommaren.
Vi får förresten hoppas att grodorna håller sig lugna och i dvala länge än. Det vore inte så bra om de vaknar till redan nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar