måndag 25 november 2013

Filmsnutt med sparvhök



I det här inlägget - från 2.3 tidigare i år - finns lite beskrivning och några bilder på sparvhöksmötet jag då hade. Jag filmade en hel del under de 40 minuter jag satt direkt på marken med en presenning över mig. Ljudet är bedrövligt då minsta rörelse under presenningen resulterade i massor av "skrappel" mot kameran/objektivet och således även mikrofonen (bara kamerans mikrofon). Egentligen borde jag fuska lite och spela in nytt ljud som kunde ersätta filmens ljudspår. Men det får bli ett framtidsprojekt ifall ambitionerna med det här materialet skulle ändra på något sätt.
Särskilt mycket annat än att sparvhöken äter sker inte i denna 4,5 minuter långa film. Kring 1:35 blir hon dock lite på alerten och spanar runt sig en stund. En liten höjdpunkt i manuset.

Finns också på YouTube.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar